baking cake


Tuesday, February 6, 2007

after boring class today at first wanna study in college with stella n cheryl. but then we bump into yi lian n she said she wanna go home n ask stella if she wanted to have a ride home too. stella was delighted to hear that.. i guess. haha. n we juz follow lo. hehe. reach her house go kacau her organ. thn eat the cookies she made... so soo nice ler. cheryl say she n her mum can open a bakery d. true true... they like to bake cakes n cookies. i remembered last time she baked a big chocolate cake n sent it to my house... it was delicious!!!!! the pineapple tart she made also.... yummy yummy!!

after that cheryl was like... can we bake cake can we bake cake??? haha. then we bake cake lu~ stella take the recipes out n we started choosing. at last we choose the apple walnut cake.but then we dun have some of the ingredients so we find substitute... walnut changed with almond n cashew nuts.. hehe. after taking out all the ingredients.. stella leave me n cheryl do n she go do hw.. haiz.. tot can have fun together... nvm lar. haha. hw more important!! this was our 1st time baking cake without 'adults' guiding le.. so fun but very kelam kabut lar!! haha. do half way have to find the sieve.. the shredder n stuff. haha. when beat the batter we dun even know when will it 'curdle' lol. we basically juz mix everything inside when we think/ feel its the right time. haha. then stella came down when we were about to finish.. she was rushing us coz we only have around 1 hr to bake.. after put the batter into the oven we eat our lunch.

after lunch we made ice-blended coffee n drink.. whoa... so nice n refreshing.. no wonder today during 2.4 class i was so awake but blur blur.. hahaha. oh ya... the ice blended coffee we also added some ovaltine on it... haha.. nicer!!! we talk talk talk thn at last the cake is done. i think it was successful gua.. dunno. hahaha. it raised a bit only.. is it suppose to b like that??? nobody knows. lol. but thanks stella for letting us have such a nice experience. =)

this sat play again!! wohoo!!!










♥ Let it Rain.
8:34 PM


Welcome


ting-tinkerbell

Profile


food lover in singapore

ads



Loves


food

Hates


stress
wprk

Wishlist


good job with good pay
enjoy life

Tagboard



Links


Christine
Chingyong
Eileen
Jessica
Joshur
Jun Yao
Kacy
Kah Yean
Moony
Pei Chin
Pei Qi
Pei Ru
Sher Huey
Shin Yeen
Siu Hong
Sui Yuan
Tatt Hoong
William
Yilian

Favourites

Bento Pet
Biggie
photoshop

Archives

.January 2007.
.February 2007.
.March 2007.
.April 2007.
.May 2007.
.June 2007.
.July 2007.
.August 2007.
.September 2007.
.October 2007.
.November 2007.
.December 2007.
.January 2008.
.February 2008.
.April 2008.
.May 2008.
.June 2008.
.July 2008.
.August 2008.
.September 2008.
.October 2008.
.November 2008.
.December 2008.
.January 2009.
.February 2009.
.March 2009.
.April 2009.
.May 2009.
.June 2009.
.August 2009.
.November 2009.
.December 2009.
.January 2010.
.February 2010.
.March 2010.
.April 2010.
.June 2010.
.July 2010.
.August 2010.
.January 2011.
.June 2011.

Credits

Designed: iBlogskins
Brushes: Missm